Szybko nie zawsze znaczy dobrze

Wieści Patrycja Rogowska Tomaszycka

Rozmowa z Patrycją Rogowską-Tomaszycką, odpowiedzialna za sprawy korporacyjne w Provident Polska.
Czy wystarczy 15 minut, żeby zaciągnąć pożyczkę?
Tak, coraz więcej firm działających w Internecie rzeczywiście oferuje takie możliwości, ale ja zmieniłabym nieco to pytanie i zastanowiła się, czy wystarczy 15 minut, żeby zrobić to dobrze i bezpiecznie dla budżetu domowego konsumenta? Z kolei, perspektywy klienta taka oferta sprzyja decyzjom impulsywnym, często podejmowanym pod wpływem kolorowej reklamy, a przecież z tym zobowiązaniem zostaje na dłużej.

Więc jak powinniśmy pożyczać?

Odpowiedzialnie. Pożyczamy chętniej tym, których dobrze znamy. Ta zasada z reguły sprawdza się w życiu prywatnym, ale i w biznesie. Bezpośredni kontakt z klientem pozwala na lepszą weryfikację sytuacji finansowej klienta. Oczywiście wszelkie informacje z systemów scoringowych są bardzo przydatne, ale to tylko wiedza hipotetyczna, uśredniona. Dlatego warto ją skonfrontować w trakcie spotkania z klientem. Warto poznać jego rzeczywistą  sytuacji materialną, oczekiwania i potrzeby. Tylko w ten sposób można pożyczać odpowiedzialnie.

Czyli Internet odpada?
Internet jako źródło kontaktu z firmą jest bardzo ważnym kanałem. Już w tej chwili, pierwszy kontakt z klientem z reguły nawiązywany jest w ten sposób, i to zarówno w tradycyjnych firmach pożyczkowych, jaki i tzw. chwilówkach działających tylko w sieci.  Ważne, żeby nie był to jedyny kontakt, jaki firma może zaoferować klientowi. Szczególnie może się to okazać potrzebne, gdy pojawiają się problemy np. z terminowym spłacaniem pożyczki.

A dlaczego jest to takie ważne?

Pożyczkobiorcy najczęściej wpadają w tarapaty finansowe nie dlatego, że trzeba spłacać kolejne raty pożyczki, ale dlatego, że nagle pojawiają się nowe dodatkowe koszty związane z obsługą zadłużenia. I to właśnie  odsetki karne, czy opłaty za  opóźnienia wprowadzają największe perturbacje zawirowanie w budżecie domowym. W przypadku ofert chwilówkowych ich naliczanie jest normą. Tym czasem są na rynku pożyczki, które nie tylko nie przewidują żadnych dodatkowych opłat karnych, ale umożliwiają wręcz obniżenie raty w trudniejszym finansowo dla klienta okresie, co pozwala złapać nową równowagę w finansach domowych.

Czyli, co powinniśmy zrobić, gdy mamy problem ze spłatą?
Przede wszystkim: nie czekać i jak najszybciej poinformować o tym pożyczkodawcę o kłopotach. Odpowiedzialne firmy finansowe działają według zasady: dobrze udzielona pożyczka, to taka która klient spłaca. W przypadku takich pożyczkodawców możemy się spodziewać zaproponowania klientowi nowego harmonogramu na „chudszy czas” i nie dociążania jego budżetu domowego dodatkowymi opłatami karnymi.


Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: (42) 205 98 39