Piotrków: Bilet MZK kupimy przez komórkę

Od dzisiaj za bilety w piotrkowskich „emzetkach” można zapłacić za pomocą telefonu komórkowego. Taka możliwość pojawiła się dzięki współpracy jaką Miejski Zakład Komunikacji podjął z firmą Callpay.

Aby móc korzystać z tej opcji należy w pierwszej kolejności zarejestrować się na stronie www.callpay.pl lub pod numerem telefonu 22 100 1 600.

Dopiero po zarejestrowaniu się na www.callpay możemy kupić bilet za pomocą telefonu komórkowego. – Bilet kupujemy w momencie wchodzenia do autobusu dzwoniąc pod jeden z trzech numerów. W zależności od rodzaju biletu (normalny, ulgowy czy socjalny) wybieramy odpowiedni numer. Podczas połączenia należy na klawiaturze potwierdzić linię autobusową jaką podróżujemy. Po chwili usłyszymy potwierdzenie zakupienia biletu.

W przypadku kontroli pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z numerem podanym przez kontrolera (połączenie bezpłatne). Po trzech sekundach na telefon pasażera przyjdzie SMS potwierdzający zakup biletu. W przypadku pasażera, który nie ma wykupionego biletu, system poinformuje, że usługa nie została zakupiona.

Usługa jest dostępna już od dziś (10.04.2013).
– Do końca miesiąca obowiązywać będzie jeszcze specjalna promocja. Każdy kto zapłaci za bilet dzięki naszej usłudze, korzystając z możliwości płacenia bezpośrednio z konta, otrzyma zwrot 50% kosztów.

Usługa obejmuje zakup biletów jednorazowych. Aby zakupić bilet należy zadzwonić na podane numery:

Bilety na liniach w granicach administracyjnych miasta
– normalny – 44 74 41 160
– ulgowy – 44 74 41 161
– socjalny – 44 74 41 162

Bilety na liniach poza granicami administracyjnymi miasta
– normalny – 44 74 41 163
– ulgowy – 44 74 41 164

– Dziś około 90% biletów podróżni kupują u kierowców dlatego wprowadzenie systemu niesie ze sobą wiele korzyści – zaznaczał Zbigniew Stankowski, prezes MZK. – Jedną z głównych będzie bardziej punktualne kursowanie autobusów. W godzinach szczytu dłużej trwa postój na przystanku ze względu na dużą ilość pasażerów nabywających bilet u kierowcy. Czym więcej osób skorzysta z nowej usługi tym krótsze będą postoje na przystankach – komentował prezes Stankowski. – Do tego nie ponosimy żadnych kosztów wdrożenia systemu.
Jak dodał prezes piotrkowskich „emzetek”, spółka będzie obserwowała popularność usługi i w razie konieczności rozwinie ją o bilety miesięczne.
UM Piotrkowa